Friday, October 14, 2011

CAN SOMEBODY HELP ME, PLEASE !

This is certainly quite a strong, well-built arch, although the pillars may look rather flimsy.


Not only are the pillars tiny, but because there are quite a number of them there, they certainly form a  hindrance to my chariot, seeking to pass through the arch.

In fact, to a certain extent,  those pillars do affect the beauty of the arch.


So, folks, I do need your advice. How can I do away with those pillars?


Shall I give you 10 days or so to help me alleviate my distress?

The one giving me the most 'menarik' (!) solution would be rewarded with a book on 'doa'. Semoga yang berkenaan akan sudi menerimanya.

23 comments:

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

On those pillars, put the letters that form words "welcome". For example, may also named them 'LAMAN NUKILAN'.

Temuk said...
This comment has been removed by the author.
Temuk said...

CIKGU HUMAIRI
Waalaikumussalam. Thanks for your suggestion. My worry is, by hanging a 'welcome' or 'Laman Nukilan' signboard to the 'pillars', my chariot will find it even harder to go through the arch. Have a nice day!

Al-Manar said...

I find it hard to understand what you mean by pillars. They look like stems of the tree branches which form the arch on top. Otherwise where are the stems of the tree top ?

Temuk said...

AL-MANAR
Tuan, the pillars are the stems of the trees..... Sorry if the pictures are not that sharp. Now, would you like to help me solve my problem..... Salam bahagia.

ahmad humairi said...

Assalamualaikum again,

If so, remove the root to the left and right without changing the arch the top of the tree to form a route to enable the carriot go through. It's a bit painful, but trees take time to recover. My first suggestion was upgraded.

Aku said...

You need the arch but the center pillars... hmmm.

well.. you'll never get that arch without the pillars unless... you grow another at the sides and let them fillup back the gap.

insan_marhaen said...

salam.

just leave it like that. why worry so much about it! just accept it as is it.

Temuk said...

CIKGU HUMAIRI
Waalaikumussalam. Thanks for your 2nd attempt. Noted. In the meantime, let's wait for responses from other people.

Temuk said...

AKU
Assalam. Thanks for participating. I think I will not build a new arch...

Temuk said...

IM
Salam. Thank you for your advice. Yes, why not leave the arch as it is? Anyway, we'll wait for more views from our friends and then decide on the most appropriate thing to do.

Hjh Noralenna Abbas said...

Arch and pillars..unique feature in your garden, Temuk.....reminds me of the Chinese dragon dance. You know the 'dragon' with dancers holding the 'feet' (poles)...and up and down goes the dragon dancing along with the music. Does your 'dragon arch' has flowers? Let it be there, just trim the 'dragon'. Thank you.

ngasobahseliman said...

Pak Temuk,
Sahaja mahu menguji minda atau mahu menguji kesabaran. Salam.

Temuk said...

HJH NORALENNA
The 'full' reply to your response will be given later. I need to read more about tarianaga. Ceria selalu!

Temuk said...

NGASOBAHSELIMAN
Semoga sihat sejahtera. Geli hati pula saya dengan reaksi hjh tu. Tentulah mahu menguji kedua-duanya..... dan si penguji sendiri sebenarnya kekurangan dalam kedua-duanya itu. Respon rakan-rakan, insya-Allah, akan membantu dia. Ya, kan? Salam bahagia.

Amie said...

Assalamualaikum,
izinkan saya panggil 'Ayah' boleh ya....
Terima kasih banyak-banyak kerana sudi berkunjung ke dapur kecil Amie yang tak sepertinya itu, maklumlah asyik terkejar ke sana ke mari, banyak bersepah dan berselerak keadaannya dapur tu.
Bila Amie kunjung ziarah ke sini, sukalah hati Amie melihat pelbagai jenis tumbuhan dan lengkap dengan serba serbi fungsinya, terpegun membaca pantunnya yang 6 kerat berkenaan tanah.... dan pastinya selepas ini Amie akan berkunjung lagi.
Kalau Ayah teringin makan sesuatu, beritahu saja, nanti Amie sediakan di dapur...

ckLah said...

sAYANG JUGA KALAU MAHU DITEBANG TU PAMAN!

al-lavendari said...

sorry abang .. i really buta kayu when come to kayu ! hehe

Temuk said...

AMIE
Waalaikumussalam. Terima kasih sudi singgah. Tak ada masalah dgn panggilan tu. Si Ayah ni suka kat dapur Amie sebab suka bab makanan, walau tak mampu makan banyak & terhalang dari memakan macam-macam jenis makanan. Kesian pemilik umur emas, ya, macam juga ibu mengandung & yg baru bersalin, banyak pantang larang makanannya. Makin banyak lihat juadah yg Amie pernah sediakan, makin gian nak panaskan periuk belanga. Ketemu lagi!

Temuk said...

ckLah
Betullah tu, sayanglah kalau nak dibuang. Tapi kan kereta kuda paman tak boleh melepasi pintu gerbang tu!? Tu pasallah paman minta tolong apa nak buat. Paman masih menunggu nasihat yang 'menarik'.

Temuk said...

AL-LAVENDARI
You don't have to apologize. Tak mengapalah buta kayu tu. No problem. Tapi saja nak ingatkan ni, hihihi, kalau mengenai 'hati', apa lagi mengenai hati Mak Ngahnya, hati-hati jangan sampai diri sendiri ... hati. Bimbang nanti dia kecil hati.

Tak diragukan langsung, al-lavendari amat celik hati. Selamat berhujung minggu.

azieazah said...

Bang TEMUK,
jika kedua-duanya disayang, kereta kuda tu tak perlu masuk ikut pintu gerbang. Tinggal jer kat luar pagar. hehehe

Maaf, saya dan komen saya memang tidak dapat membantu.

Temuk said...

AZIEAZAH
Betul juga tu. Dua-dua jadi terselamat, kan? Ada 4, 5 hari lagi boleh tunggu, kalau-kalau ada lagi yg sudi beri nasihat atau cadangan. AA dan komen tetap membantu. Selamat berhujung minggu!