Wednesday, February 15, 2012

SEKADAR UNTUK REKOD FAMILI

14 Februari 2012. Nadeem Farhan, cucu ketujuhku, berumur 2 tahun.
Syukur ya Allah, di atas segala limpah kurnia-Mu ke atasnya dan kami semua.

 
   
 
 
 
 Tok Wan dengan Tok Umi tak sempat nak cari "toys". Bagi "envelope" sajalah, ya.
 


Bergaya dengan kakak sekejap!
 
 Bergaya dengan Tok Wan pula.

 Tok Wan suka tengok (+ banyak makan) kek Nadeem. Yang ibu
Nadeem buat tu. Itu rezeki dari Allah.

Semoga Nadeem membesar sihat, pandai, berjasa, dan menjadi insan soleh.


10 comments:

Al-Manar said...

Dua tahun. Tak faham apa yang ada disekeliling. Kemunkinannya dia tidak akan ingat apa yang berlaku hari ini. He is at an innocent age. But this posting, stored somewhere will make him understand one day, fifty years from now, of his grandfather's love and joy having him, wishing that he would be perwira bangsa satu hari.

What a thought. I wish him, your number seven, a bright and successful future.

Temuk said...

AL-MANAR
Thank you, al-Manar, for all the good wishes. Amin! Insya-Allah, Nadeem will one day remember his grandpa better, if he has the chance to look at this entry. Unfortunately, 50 years from now, there might be no 'search engine' that would be able to help him find my blog because of the nature of our data storage system now. But who knows, at that time, Nadeem might only need to press a button on his computer and say "Find Temuk"!

AUR said...

Assalamualaikum Pakcik..

Lamanya anakanda AUR tak datg sini.. Alhamdulillah..tujuh dah ye cucunye...

*** Tokwan dia pon terer jugak posing..hehehe...

Temuk said...

AUR
Waalaikumussalam. Alhamdulillah sudah bercucu-cucuanlah tu namanya. AUR berapa lama lagi? Hehehe, Tok Wan tu kenalah posing atas permintaan dirinya sendiri! Pakcik pun lama tak ke rumah AUR ni. Semoga sihat dan bahagia semuanya.

kasihibu said...

salam pakcik
semoga menjadi cucu yang baik di redhai dan dirahmati olehNya sepanjang masa

ada iras iras tokwan lah si kecik ni (,")

Temuk said...

KASIHIBU
Terima kasih di atas doa. Dah keturunan Tak Wan, adalah iras-irasnya, hehehe. Bila tengok gambar famili kasihibu kat blog, rasanya dalam 20-25 tahun lagi kasihibu dapatlah cucu. Agak-agak boleh jadi betul tak?

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Dah 7 rupanya , alhamdulillah. LF ni 4 je tapi tetap bersyukur. Kehadiran cucu2 ini sangat bermakna kepada kita .

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Cikgu Temuk,

Seronok cucu membesar dengan sihat.

Selamat hari lahir pada Nadeem. Semoga Nadeem membesar sebagai kesayangan semua.

Temuk said...

LUAHFIKIRAN
Salam, Dato' LF. Dah 7, atau baru 7? 7 tak mengapa, lebih dari 7 pun tak mengapa. Kurniaan Allah. Lagipun dah di luar bidang kuasa kita, hehehe. Mungkin yang 4 tu satu hari nanti mengatasi yang 7... saya pula yang kalah. Selamat berhujung minggu.

Temuk said...

KUNANG-KUNANG
Waalaikumussalam. Terima kasih di atas ucapan dan doa itu. Memang terasa bahagia sekali bilamana cucu-cucu membesar dan kita menua, dengan sihat. Semoga Allah mengasihani kita semua. Dan sentiasa memberi kita kesihatan, aset yang nilainya memang tidak ternilai!